tiistai 7. kesäkuuta 2011

Ravunpunaiset terveiset Turusta

Kiittelin sunnuntain hieman pilvisemmästä ja viileämmästä säästä, koska onnistuin käräyttää nahkani kirkuvan punaiseksi lauantaina pihajuhlissa. Tänään sitten taas olen hieman kironnut tuota helteistä säätä.. Päivät ovat tässä nyt menneetkin sitten rasvapurkin kimpussa. Olen siis aivan mahdoton tämän nahkani polttamisen kanssa, näin käy ihan joka kesä. Palan vielä todella nopeasti, mutta kun olen kerran kärventänyt ihoni, ei se enää uudelleen niin helposti pala, joten on niin kovin vaikea vuoden jälkeen tätä muistaa. Nytkin olin ollut kaikki aiemmat lämpimät päivät töissä sisällä, niin en edes tajunnut, että on jo oikeasti näin kesä. Enkä tajunnut kuinka lämmin päivä lauantaina tulisi olemaan.


Asu jolla poistuin kotiovesta joutui kyllä pienen muokkauksen kohteeksi juhlapaikalla.. Sukkahousuille ei kyllä todellakaan ollut mitään tarvetta ja olkaimet oli parempi piilottaa, koska muuten tämän kauniin punaisen värin kruunaisi mahtavat rusketusrajat. Laitoin jalkaani muutama vuosi sitten H&M:ltä ostaneeni korkokengät. En ole varma olinko aiemmin niitä edes pitänyt, mutta nyt ne olivan täydelliset tekemään tyylikään mustasta asustani edes hieman kesäisemmän. Viimeistelyksi sitten vielä kenkien väriin sointuvaa kynsilakkaa ja juhlalook oli valmis. Minä muuten rakastan juhliin pukeutumista. On niin ihanaa laittaa päälle kauniita naisellisia vaatteita ja viimeistellä kaikki vielä meikillä ja kampauksella. Otankin aina kaiken ilon irti vähänkään juhlavemmista tilaisuuksista, esimerkiksi jouluna pitää aina pukeutua viimeisen päälle :)


Olin siis lauantaina juhlimassa kaverini valmistujaisia Turussa. Juhlia vietettiin ihanassa miljöössä pihalla. Oli hyvää ruokaa ja juomaksi sangriaa, itse tosin maistelin sitte limonaadeja ja vichyä, kun autolla reissussa olin. Kaverini valmistui vaatesuunnittelijaksi ja esillä oli kuvia hänen lopputyömallistostaan, muutamalla vieraalla oli myös päällä hänen tekemiään luomuksia. Ohjelmana juhlissa oli muunmuassa muodin huipulle kymmenessä minuutissa-kilpailu. Olin siinä yhdelle pojalle mallina, ei voitettu, mutta hääpukumme oli "kaupallisin" kaikista :)


Mietiskelin kaverille lahjaa ja päädyin sitten kirjoittamaan kirjeen ja tulostamaan muutamia kuvia meistä. Oli niin outoa katsoa vanhoja kuvia, kun olemme niin erinäköisiä niissä. Miten siitä on voinut mennä jo niin kauan aikaa, kun olemme tavanneet..? Tämä kaveri on kyllä hyvin tärkeä ihminen elämässäni ja vuosien varrelta on aivan mahtavia muistoja. Parhaimmistoon pääsee ehdottomasti yksi kesäpäivä, jolloin me kaksi köyhää opiskelijaa treffasimme ja mietimme mitä halpaa tekemistä keksisimme. Kaveri sitten kysyi, olinko koskaan käynyt Sibeliusmonumentilla ja koska kumpikaan meistä ei ollut vielä päässyt ihastelemaan yhtä Helsingin kuuluisimmista turistikohteista lähdimme sinne. Siellä sitten otettiin turistikuvia ja vietettiin kaunista päivää :)


Sain juhlissa vielä kopion kaverini lopputyöstä, koska olin siinä asiantuntijana. Hän oli siis haastatellut minua mielipiteistäni käsityöläisyydestä ja vaatteiden teollisesta valmistuksesta. Oli aikas outoa lukea omia ajatuksia kirjoitettuna viralliseksi tekstiksi. Kaikista hassuimmalta tuntui se, kun minusta puhuttiin sukunimellä siinä. Tuli ihan sellainen olo, että olenpas minä ammattilainen. Mutta siis olenhan minä ammattilainen. Sitä ei vain jotenkin osaa ajatella, että olen ihan oikeasti opiskellut ammatikseni ompelijan, kun en missään vaiheessa nähnyt sitä tulevana ammattinani, vaan vain pohjakoulutuksena.


Oli myös todella kiva nähdä muutamaa entistä työkaveriakin. Puhuttiinkin siinä, että pitäisi järjestää jokin pieni kokoontuminen tässä lähiaikoina, mennä maistelemaan vähän tapaksia tai muuta. Paras puoli työpaikassani on kyllä aivan ehdottomasti se, että sinne on jotenkin osattu valikoida aivan mielettömiä ihmisiä töihin. Olen ollut samassa firmassa siis jo kohta 4,5 vuotta, eikä niihin vuosiin ole mahtunut, kuin ihan muutama ihminen, joiden kanssa en ole aivan maailman parhaiten tullut toimeen. Kaikki muut työkaverit ovat olleet aivan ihania! Välillä sitä oikein ihmetteleekin miten tälläinen on mahdollista, en kuitenkaan usko tämän kovin yleistä olevan..?

Mekko: Vila
Sukkahousut: Lindex
Kengät: H&M
Laukku: Pieces
Korut: JC, H&M

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

kivat kuteet